Conversie Verhogen: Wat is de SNELSTE (+meest betrouwbare) manier?

Of je nu een eenmansshow of gigantische multinational bent:

Elke business wil graag de conversie verhogen.

Hogere conversies betekent namelijk (in de meeste gevallen) meer klanten, meer omzet en –nog belangrijker– meer winst. Praktisch de natte droom van elke ondernemer, niet? Natuurlijk!

Echter..

Zoals je wellicht hebt ondervonden, is het zo makkelijk nog niet om je conversie ratio omhoog te krikken, zeker niet als kleine ondernemer of zelfstandige ZONDER duizenden bezoekers om allerlei testen mee te doen. Dus hoe ga je dat in hemelsnaam voor elkaar krijgen?

Behoorlijk simpel, eigenlijk..

More...

Ontdek de grootste 'bottleneck'

Werkt een verkooppagina beter dan een video of webinar? Maakt het uit of mijn knop rood, geel of groen is? Kan ik mijn emails beter op woensdag of vrijdag sturen?

De antwoorden op deze vragen kunnen uiteindelijk wel een verschil maken, maar niet het verschil waar je naar opzoek bent of de oorlog mee gaat winnen.

Geloven we daadwerkelijk dat een paar kleine aanpassingen het verschil zijn tussen wel of geen aankoop?

Dit zijn details die pas relevant worden wanneer de belangrijkste dingen al bewezen hebben te werken.

Vreemd genoeg zijn dit soort randzaken wel precies waar we vaak in verdwaald raken. Je ziet online iets of woont een seminar bij waar je ziet hoeveel impact deze zaken hebben bij grote bedrijven en voor je het weet ben je alles aan het "optimaliseren" zonder dat je er daadwerkelijk wat mee opschiet.

Wat ECHT een enorme en directe impact heeft op je conversie en al het moois wat dat met zich meebrengt, is het verhelpen van de grootste 'bottleneck'.

Wanneer je de grootste boosdoener opspoort en verhelpt, schieten je conversies namelijk vrijwel DIRECT omhoog. Wat een fijn idee, niet?

En gelukkig heb ik een simpel model dat je exact vertelt waar in 90% van alle gevallen de grootste winst te behalen valt..

Dit is de snelste weg richting
het verhogen van je conversie..

Vraag jezelf:

Wat weerhoudt een potentiële klant er eigenlijk van te investeren in mijn product of service?

Dat is de vraag van (misschien wel le 1 miljoen. Los dit raadsel op en de weg naar roem en rijkdom ligt wagenwijd open.

En het ding is.. 

Meestal heeft het bizar weinig te maken met de 101 "conversie optimalisaties" die je overal ziet, maar met één of meerdere van de volgende fundamentele factoren: 

  • Verlangen (speel je in op WAAROM je klant een product of service als die van jou overweegt? Wat is het achterliggende verlangen dat je klant motiveert? Wat is het probleem dat je voor ze oplost?)
  • Risico (neem jij het risico op je, of ligt het (gedeeltelijk) bij je klant? Hoe kan je het makkelijker en veiliger maken om 'ja' te zeggen?
  • Vertrouwen (zonder dat iemand vertrouwt dat je je belofte nakomt en dat dit de beste oplossing is voor hun 'unieke situatie', is de aankoop niet eens een overweging).
  • Timing (voor veel mensen is het –om wat voor reden dan ook– NU niet het geschikte moment om te kopen, maar dat betekent niet dat ze niet oprecht geïnteresseerd zijn en later ook niet zullen kopen)

Verlangen en Risico hebben alles te maken met je aanbod (de manier waarop je je product/service presenteert en aanbiedt).

Vertrouwen en Timing gaan grotendeels om lange termijn denken en communiceren met potentiële kopers (wat je doet met mensen die interesse hebben, maar nog niet direct klaar zijn voor een aankoop).

conversie verhogen - meer klanten overtuigen te kopen

Als je al je tijd stopt in het optimaliseren van je aanbod en lange termijn opvolgen, kan dat een geweldige doorbraak teweeg brengen voor je.

Wat natuurlijk precies de reden is dat we daar ook op focussen in de Conversie Ervaring workshop.

Want de simpele realiteit is..

Als je precies weet wat potentiële klanten verlangen, je kristalhelder communiceert en demonstreert dat jij het (zonder risico voor je klant) kan leveren – en in hun wereld bent als zij klaar zijn voor de aankoop, heb je een nagenoeg "onweerstaanbaar aanbod".

Alleen wanneer dit als een huis staat, is het –in mijn ervaring– interessant om met andere "conversie verhogende activiteiten" aan de slag te gaan.

>