Geduld is een lucratieve zaak

Niet iedereen die interesse toont, is klaar om van je te kopen.

En iedereen behandelen alsof ze dat wel zijn, is een dure fout.

Natuurlijk, als je maar lang genoeg blijft drammen aandringen, overtuig je waarschijnlijk een paar extra mensen.

Gebruik je daarnaast ook nog veel (kunstmatige) urgentie, overtuig je ongetwijfeld zelfs nóg wat meer mensen.

DE TIJD DRINGT!
DEADLINE IS VANDAAG!!
DE ALLERLAATSTE KANS!!!

“Kijk nou, dit werkt perfect!” denk je bij jezelf.

Wat je echter niet (direct) ziet, is het vertrouwen en de goodwill die je op deze manier beschadigd op de lange termijn.

Wat er op korte termijn uitziet als “optimaliseren”, blijkt lange termijn vaak exact het tegenovergestelde. Je overtuigt een paar extra mensen TEN KOSTEN van anderen die je juist wegjaagt met agressieve marketing aanpakken.

Want iets wat je ongetwijfeld bij jezelf herkent..

Klanten willen kopen wanneer ZIJ zich klaar voelen om te kopen. Niet per se wanneer WIJ als bevooroordeelde partij het ze graag willen verkopen.

Natuurlijk kunnen we mensen blijven inspireren en hier en daar smaakvol wat urgentie toevoegen, maar voor het overgrote deel kan je aankopen niet forceren.

Dit is waar meer lange termijn denken en een beetje geduld gecombineerd met consistentie wonderen kunnen verrichten.

>