“Gezocht: Probleem voor mijn oplossing”

Dit is wellicht één van de grootste boosdoeners van tegenvallende resultaten.

En hij komt ONTZETTEND VAAK voor.

Ik noem het..

“Oplossing opzoek naar een probleem.”

Laat me dat een beetje verder toelichten voor je.

In plaats van te beginnen bij een probleem of verlangen —het doel— van een groep mensen, beginnen we vaak met iets dat WIJ willen verkopen.

We zoeken klanten voor onze oplossing in plaats van andersom.

We zijn gecharmeerd van ons product en gaan vervolgens opzoek naar mensen die het willen hebben.

En als we merken dat er een stuk minder vraag voor is dan we hadden verwacht, leidt dat tot verwarring.

“Waarom is er zo weinig interesse?” “Waarom zien mensen niet hoe nuttig dit is?”

De simpele verklaring is dat dit de omgekeerde wereld is.

Het is vele malen lastiger om vraag te creëren voor iets wat niet gebaseerd is op een concrete, reeds bestaande behoefte.

Relevantie is namelijk de grootste drijfveer van verlangen.

Natuurlijk kun je evengoed een slimme manier bedenken om je oplossing met terugwerkende kracht te koppelen aan het doel van een specifieke groep mensen, maar dat is niet altijd even makkelijk.

Als je twijfelt of je op de juiste weg bent, helpen deze wellicht:

We kopen geen producten of diensten, maar hulpmiddelen.

We kopen met een specifiek —bewust of onbewust— doel in hoofd.

En de bestemming is belangrijker dan de reis.


Deze vind je wellicht ook interessant:

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Direct Your Visitors to a Clear Action at the Bottom of the Page

>