Wees alsjeblieft niet “authentiek” 🤮 (doe liever dit)

Net als Seth Godin, ben ik van mening dat authenticiteit in marketing compleet irrelevant is.

Het is iets wat heel correct, logisch en ‘new age’ klinkt, maar totaal geen stand houdt wanneer je er wat kritische vragen over stelt. Want..

Wat maakt iets in hemelsnaam “authentiek”? Wie bepaalt dat?

Wanneer ik ’s ochtends eigenlijk geen zin heb om op te staan, maar het toch doe omdat ik dingen te doen heb.. Ben ik dan ‘niet authentiek’?

Of als ik een klant te woord sta met “sorry hoor, vandaag geen zin”.. Ben ik dan ‘verfrissend authentiek’ bezig?

Interesseert het jou daadwerkelijk of de toko waar je iets koopt “authentiek” is?

Lijkt me niet.

Waar we als klanten ECHT in geïnteresseerd zijn, is of je de belofte die je hebt gemaakt, nakomt.

Dat je consistent bent in je doen en laten.

Of je niet A zegt en B doet.

Dat vinden we belangrijk.

Of het “authentiek” is of “de echte jij” zou ons jeuken.

Plaats een reactie