Waarom klanten kopen

Alle succesvolle producten, diensten en merken zijn hulpmiddelen om een gat te overbruggen.

Een gat tussen onze huidige en onze gewenste bestemming.

Gewilde producten, diensten en merken beloven ons te helpen onze functionele en emotionele doelen te bereiken. (En komen deze belofte vervolgens ook na, natuurlijk.)

De ‘gaten’ in ons leven —de verschillen tussen wat we nu hebben en wat we willen hebben/doen/zijn— is waarom we in dingen investeren. Ze zijn de bron van onze motivatie en tegelijkertijd het bestaansrecht van bedrijven.

En als je als doel hebt mensen te overtuigen, beïnvloeden en inspireren zaken met je te doen, is een van de slimste dingen die je kan doen..

Inspelen op het doel van klanten en jouw product, dienst of merk positioneren als een perfect hulpmiddel voor dit doel.

Dat is de eerste en belangrijkste stap om relevant en soms zelfs onweerstaanbaar te worden voor klanten.


Deze vind je wellicht ook interessant:

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Direct Your Visitors to a Clear Action at the Bottom of the Page

>