Hoe praat je over wat je doet, zodat mensen het direct snappen en geboeid zijn?
Hoe val je op in een wereld vol met afleiding?
Vragen waar bijna elke onderneming regelmatig mee worstelt.
De meeste marketing specialisten proberen je wijs te maken dat het allemaal bijzonder ingewikkeld is.
Dat is het niet.
Sterker nog..
Het is eigenlijk belachelijk simpel.
De weg naar onweerstaanbaarheid begint namelijk bij het beantwoorden van één simpele vraag.
En het antwoord op deze vraag, gebruik je als rode draad in al je marketing.
Kind kan de was doen.
Dit is zonder twijfel de belangrijkste vraag die je moet kunnen beantwoorden:
Hoe ziet voor klanten een gelukkige afloop er uit?

Anders gezegd..
Met welke verwachting investeren ze in jouw oplossing?
Welke succescriteria gebruiken ze om te bepalen of het een geslaagde aankoop was?
Welke verbetering hopen ze dat de aankoop teweeg brengt?
Wat is er veranderd?
Dát is wat er echt toe doet.
Als we daar geen rekening mee houden, falen we om marketing materiaal te maken die mensen inspireert en motiveert tot actie.
Als we niet duidelijk signaleren dat wij begrijpen met welk doel klanten in onze oplossing investeren, blijven we irrelevant.
Meer ruis in een zee van herrie.
Dat is waarom we onszelf continu moeten blijven herinneren dat:
Klanten investeren niet in producten en diensten, maar in hulpmiddelen.
En ze zijn voornamelijk geïnteresseerd in de bestemming en niet de reis.
Je marketing materiaal (én product of dienst!) afstemmen op de gelukkige afloop die klanten willen ervaren, is het beste wat elk bedrijf kan doen.
Het is een van de weinige trefzekere strategieën die nooit uit de mode raakt 🙂