Net als Seth Godin, ben ik van mening dat authenticiteit in marketing compleet irrelevant is.
Het is iets wat heel correct, logisch en ānew ageā klinkt, maar totaal geen stand houdt wanneer je er wat kritische vragen over stelt. Want..
Wat maakt iets in hemelsnaam āauthentiekā? Wie bepaalt dat?
Wanneer ik ās ochtends eigenlijk geen zin heb om op te staan, maar het toch doe omdat ik dingen te doen heb.. Ben ik dan āniet authentiekā?
Of als ik een klant te woord sta met āsorry hoor, vandaag geen zinā.. Ben ik dan āverfrissend authentiekā bezig?
Interesseert het jou daadwerkelijk of de toko waar je iets koopt āauthentiekā is?
Lijkt me niet.
Waar we als klanten ECHT in geĆÆnteresseerd zijn, is of je de belofte die je hebt gemaakt, nakomt.
Dat je consistent bent in je doen en laten.
Of je niet A zegt en B doet.
Dat vinden we belangrijk.
Of het āauthentiekā is of āde echte jijā zou ons jeuken.



