Wees alsjeblieft niet “authentiek” 🤮 (doe liever dit)

Net als Seth Godin, ben ik van mening dat authenticiteit in marketing compleet irrelevant is.

Het is iets wat heel correct, logisch en ā€˜new age’ klinkt, maar totaal geen stand houdt wanneer je er wat kritische vragen over stelt. Want..

Wat maakt iets in hemelsnaam ā€œauthentiekā€? Wie bepaalt dat?

Wanneer ik ’s ochtends eigenlijk geen zin heb om op te staan, maar het toch doe omdat ik dingen te doen heb.. Ben ik dan ā€˜niet authentiek’?

Of als ik een klant te woord sta met ā€œsorry hoor, vandaag geen zinā€.. Ben ik dan ā€˜verfrissend authentiek’ bezig?

Interesseert het jou daadwerkelijk of de toko waar je iets koopt ā€œauthentiekā€ is?

Lijkt me niet.

Waar we als klanten ECHT in geĆÆnteresseerd zijn, is of je de belofte die je hebt gemaakt, nakomt.

Dat je consistent bent in je doen en laten.

Of je niet A zegt en B doet.

Dat vinden we belangrijk.

Of het ā€œauthentiekā€ is of ā€œde echte jijā€ zou ons jeuken.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *