Heeft content maken nog wel zin? (Bloggen, vloggen, podcasten of social media)

Heeft het vandaag de dag nog wel zin om je eigen content te publiceren?

Maak je nog kans tussen de stortvloed aan bestaande content die we via de brandslang toegevoerd krijgen?

Hier is de ongemakkelijke waarheid:

Er is geen plek meer voor de zoveelste blog, vlog, podcast, nieuwsbrief of facetagram profiel. En het is naïef om te denken dat mensen vanzelf op komen dagen als je maar vaak en lang genoeg publiceert.

De behoefte voor ‘MEER’ content is jaren geleden al lang en breed verzadigd.

Maar. Voordat je je handdoek in de ring gooit..

Er is nog hoop!

Waar er namelijk altijd plek voor is, is..

Beter.

Niet een paar procent beter in kwaliteit of logistiek.. (dat is niet genoeg om op te vallen).

Nee.

Beter in de ogen van een groep mensen met een bepaalde voorkeur of smaak.

Relevanter.

Niet ‘anders’ of ‘origineel’ als doel op zich. Maar als natuurlijke bijwerkingen van (de perceptie van) hogere relevantie.

Afgestemd op een specifieker(e) doel, groep mensen of denkbeeld.

Iets waar we, zodra we het zien, van denken: “Ja DIT is precies wat ik zoek!”

Daar hebben we altijd plek voor.

Het internet en social media laten ons denken dat we de massa kunnen bereiken, maar dat is een illusie.

Val er niet voor.

Er bestaat geen “massa”. Er zijn alleen groepen mensen met overeenkomende voorkeuren en denkwijzen.

Proberen aantrekkelijk te zijn voor iedereen, maakt je juist aantrekkelijk voor niemand.


Deze vind je wellicht ook interessant:

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Direct Your Visitors to a Clear Action at the Bottom of the Page

>