Wat kopen klanten ECHT?

Wanneer je moeite hebt meer klanten voorspelbaar te verleiden zaken met je te doen, is het beste wat je kan doen, kritisch zijn door jezelf te vragen:

“Kopen mensen eigenlijk wel wat ik verkoop?”

Er zit namelijk vaak een groot verschil tussen wat wij mensen aanbieden en waar zij naar opzoek zijn.

En begrijp me niet verkeerd..

Dit is meestal meer een positionering of “hoe je praat over wat je voor mensen doet” probleem, dan een compleet gebrek aan behoefte in de markt.

Want het simpele feit is..

Elk ‘ding’ waar we als consumenten geld aan uitgeven, doen we met een specifiek —bewust of onbewust— doel in ons hoofd.

We investeren in een hulpmiddel om ons te helpen een verlangen te vervullen, resultaat te bereiken of een probleem op te lossen. We kopen iets om een gat te overbruggen.

Wat we ECHT kopen, is een vorm van functionele en/of emotionele verbetering. We betalen voor een product, service of merk – maar wat we kopen is de verwachte (functionele en emotionele) uitkomst van onze investering.

En als jouw belofte en marketing daar niet op inspeelt, maak je het jezelf enorm (en onnodig) lastig.

Alles komt dan aan op hoe goed je instaat bent om mensen te overtuigen dat je iets hebt wat ze nodig hebben.

Het is als tegen een keiharde wind in fietsen. Niet onmogelijk, maar totaal geen fijne ervaring.

Maar..

Als je jouw product, dienst of merk daarentegen positioneert als een super effectief *hulpmiddel* dat mensen met een specifieke smaak of voorkeur helpt *hun doel te bereiken*..

DAN ben je ineens bijzonder aantrekkelijk.

Je fietst nu met de wind mee en maakt jezelf relevant in plaats van irritant.

En als je eenmaal inspeelt op een bestaand verlangen, zul je zien dat meer en meer mensen zichzelf gaan overtuigen zaken met je te doen.

Geen smaakloze, overdreven commerciële tactieken vereist 🙂

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties